TÄVLINGEN DAG TVÅ

Idag var jag inte på sånt tävlings humör jag brukar vara på, i går var jag det men inte i dag vet inte varför.. 
Sen höll min ponny på att tappa en sko på höger fram och han är exremt känslig så han märker sånt på äng gång, men vi försökte sätta fast den och sedan känndes han skit fin på framridningen i L:D han var mjuk från i går och lydig, sen fram hoppningen kändes helt okej! Underlaget på framhoppningen är ganska mjukt och tungt och de är ganska mjuk i ridhuset också, på plan där man tävlade var det hårdare så legolas kände väll av lite, plus att han somna vart man en ställde han "trött tävlings ponny" lillgubben. Så vi vägra ut oss på femman eller sexan vet inte, men jag glömde ytterskänkel och vågade inte släppa på utan höll i mot, så jag få skylla mig själv! 
Annars är jag nöjd.
L:C ville jag först inte vara med på, både jag och legolas var trött från helgen men eftersom vi var anmäld så prövade vi endå, Sussi hjälpte till lite på fram ridningen och det är alltid bra! Han kändes framåt och pigg och hoppade fint.. 
På banan stanna han på första "jag höll i mot i munnen" sen hoppa han skit fint, hoppa tvåan stanna på trean, de hindret va han tjurig på. Men kom över sen, men eftersom vi nästan inte hopptävlat på hela sommarn och hoppat hemma få tal gånger så får man vara nöjd endå, på näsets hopptävling vägrade vi ju ut oss på också, DÅ var det ju p.g.r av att han hande tappat skon, han är super känslig mot det minsta lilla.
men tycker om han mest endå!
 




80 cm på sista bilden , legolas : hoppar lite högre ja!

Kommentarer
:)

Vad har du för hovslagare?



2012-09-09 @ 16:54:37




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback