Inlägg om mina gammla ponnysar!

Jag har haft 6 egna ponnysar, och tänkte lägga upp lite bilder på dom och skriva lite.
 
Jag hade en Shettis först som hette Rasmus Pigg "musse" som var f. 94 svart liten ponny på 102cm.
Han köpte vi när jag var 2 år och var tänk som sällskapshäst, men blev min ponny också, han red
jag bara hemma på och han smet från hagen flera gånger om dagen, jobbig knas ponny.
Han fick fång och han togs bort 05, söta ponny♥
 

 
Efter Rasmus köpte vi Sjömillans Swing Superior "swing" som var en B-ponny på 121cm. Han är f. 2001 och en äldre kompis till mig hjälpte att utbilda honom, han var världens sötaste och lungnaste och tryggaste ponny. Vi var ute på tävlings banorna nå sommrar och vi fick även mycket fina priser och reslutat, han är nog den ponny jag lärde mig driva på, jävla anama vad trög han var. Men om han bara ville kunde han vara väldigt snabb också! Welsh mountain var han. Han såldes 09 tro ja de va. snyggponny, grov ponny♥
 



 
Sen köpte vi  Asgårds Söndag "semlan" mars 2008. F. 2000. Ett vackert sto med egen utstrålning och personlighet. När kom kom till oss hade hon föl i magen som kom ut 1 juni. "Semlan" fick vi ven lite hjälp med av tjejen som hjälpte att utblida "swing". Eftersom jag tävlade och tränade 2 B-ponnysar. Semlan är en riktigt pärla som man alltid har kul med, hon är har väldigt lätt för att lära sig nya saker och är arbetsvillig. Welsh är hon och 135cm. C-ponny . Henne tävlade jag upp till L:B / L:A med placeringar. Sen växte jag tyvärr ut henne så hon såldes 2011. Mycket priser från ut ställning också.  älskade ponny♥
 


 
Sen fick ju "semlan" fölisen som kom ut första juni 2008. Med namnet Dazlatan "zlatan" han fick det namnet för han har en stor vit "boll" i pannen + att han föddes på en boll när han kom ut. Jag har aldrig haft sånt förtroende för en häst som jag hade för "zlatan". Han kom fram till en samma dag som han kom ut, sedan dess var jag med honom och pyssla och träna hela tiden i stortsätt. Han kunde ha en plastpåse på huvudet, han gick efter en som en hund i skogen, jag tränade lastning själv och till slut nehövde jag bara säga " gå in , gå ut" helt otroligt. Jag red i grimma och sovtäcke när han var 2. Han gick över vattenmatta utan att titta, han var trygg och lugn, och lita på mig mer en nån han nånsin kommer lita på. Han skulle bli för liten så TYVÄRR säger bara jag att jag skulle bli för stor, han är nog maxad C idag tror jag. Mörk fux med ljus man och svans, en svensk ridponny , ur snygg. Om han inte skulle bli för liten skulle jag lätt ha honom, just nu här..
 
 




Sedan köpte vi/bytte vi till oss Legolas "lego" som är en valack f.99 prickig skimmel på 145cm.
När han kom till mig var han ett nervvrak, rädd för nya människor, osäker i sig själv. Gick inte ta på täcke utan att han skaka och var skit spänd, gick inte tabakhovarna för han kastade sig åt sidan, gick knappt ta på bena i huvetaget inte huvudet för den delen heller.. Kunde ta tjugi minuter att fånga han från hagen, han var så rädd och sprang sin väg. I ridningen var han het. Helt tokig, gick inte att nöda med skänklarna på hans mage utan att han flög åt sidorna och stegra alltid när han blev osäker. I hoppningen gick det knappt. Och innan han kom till mig hade han aldrig varit på en dressyr bana eller tävlar dressyr. Hoppning där i mot hade han tävlat mycket!
Legolas är en väldigt svår riden ponny, som i dag läget ser ut att gö allt själv, men nej så är det inte. Legolas är den jag utvecklas mest med av alla ponnysar, och jag är stolt över hur lång vi har kommit. Nu idag har vi en massa placeringar upp till L:A dressyr, hela 2012 har vi blivit placerad på alla dressyr tävlingar hittils. helt sjukt.
Och det går även bra i hoppningen, är stor skillnad där också! nu har vi kontroll på ridningen. Och gått många felfria rundor där också, han har en jävla teknik min ponny, skulle kunna gå msv med bara rätt som skulle ha tid pengar och tålamod och massa träning för att ta han dit, sån kapacitet det finns i legolas, är helt sjukt!!
Legolas är ponnyn jag har nu idag och vi tränar regelbundet och tävlar nästan varige helg, i allafall nu har det varit väldigt myket tävlingar. du är bästa mitt hjärta!♥ bilden nedan ligger på 90 cm, där ser ni kapaciteten.
 

Sen köpte vi Mollehusen Lowri " lowri / lollan " som är ett Welsh Cob sto f. 09 som är mörk fux med ljusman och svans, riktigt snygg ponny. Hon är tänk att jag ska rida in och sedan sälja, men i dag läget få vi ta tiden som den kommer, har så mycket med allt just nu så hon var vänta tills tiden kommer, är inte bråska.
"Lowri" är en nyfiken tjej som är blyg för nya människor men har blivit bättre nu, hon är känslig och osäker i sig själv, hon har haft på sig sadel och täcke på och av, och såna saker, och tränat lite över bomar osv. men inte haft på sig träns en och inte suttit "fast" på gången. Men det kommer det också, nu kan man ta alla hovar och på och av grimman, finns inte så mycket att säga om den här damen, kan ju bli mer sen.. lillgumman♥
Hon är mest som sällskap åt Legolas i nu läget. , men snygg är hon!
 
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback