Dressyr tävlingens resultat igår!

Va för trött för att skriva hur det gick igår så skriver nu istället!
 
Framridningen till LA:1 känndes skit rent ut sakt, aldrig varit med om en värre framridning med honom på en dressyr tävling, jag blev nog nervös och spänd och det kände han så då blev han spänd och ville fly, jag ville strycka mig och åka hem, gav som upp redan där. Men skritta några varv och sedan gick vi in till kolektingring och travade lite, red i lättsitts och lugnade ner båda två, sedan kändes det plötsligt bättre och vi blev vänner igen, sen red vi in på banan och själva ritten var jag jättenöjd med PÅ tanke med framridningen!
Vi gjorde även lite framgångar i pogramet, vi fick bland annat en 7a på ryggningen som vi fick till väldigt fint! Och ena förvända galoppen var väldigt fin osv. så var nöjd! Och vi kom faktiskt på 5 plats av 11 stycken inte dåligt! på 61.70 % tro ja det var.
 
Sedan har vi LA:p1 som vi aldrig hade tävlat och veckan innan visste jag inte ens hur man "gjorde" en öppna och en sluta, men nu vet jag! Det var ju inridning i galopp och det gick jättebra, jag visste själv att BARA jag kommer ihåg banan jag har haft problem med hela veckan skulle jag vara nöjd! Och det gjorde jag. Jag var nöjd över våran debut på första LA:p1 och det här pogramet är ju svårt! väldigt mycket svåra saker med i. Vi gjorde mycket missar tex. på slutorna och galoppserpentin bågen då han bytte på slutet galopp och han skulle kunnat gått lite lite högre i form osv. MEN tro mig eller ej, så tog vi hem en ANDRA PLACERING i det här pogrammet på 57 % vilket är jättebra i den här pogramet iallafall för att vara första gången, tycker jag! Sen kom domarn före prisutdelningen och prata med mig och sa att jag gjorde ett jättebra jobb som hade hoppsadel för att rida den här klassen och att legolas var fin och så vidare, jag sa att det var våran debut och hon blev nästan förvånad, det var skitkul att höra tycker jag!! 
 
 
 
 
 
bild från en hoppträning, finaste pojken 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback