I går red jag Cash för första gången!

Pysslade om han i stallet ganska länge först, sen på med all utrustningen och sen på med pannlampan som jag fick av Ottilis familj förra julen, den kommer till stor användning nu när kvällarna är beck svarta!
 
Sen hjälpte mamma mig upp och gud, det kändes som att sitta på 3 Legolas. Men det var både roligt, han var pigg och framåt och vi gick upp till paddocken, red runt på stor volt och har nog aldrig suttit på nån stelare häst förut, haha lillgubben.
 
Men vi red på volter och runt konor eller ja han klev på alla fast jag förskte styra i från, men vi travade lite upp för i paddocken och han tyckte det var jätte skoj. så vi tränade lite lydnad och så. Han ville gärna gå med huvudet åt höger, då menar jag hela tiden. Han kunde nästan inte ens böja sig till vänster, men det togs sig efter en timmes dressyr träning "skritt/trav".
 
På slutet var det som en ny häst enligt mig, han tog skänkeln bättre och sökte sig ner och gick även stadigt några skritt steg, från att gå som en kamel till att börja söka sig neråt, vilket häst på en lektion! Men sen blev han mer rundare och det släppte på slutet så han blev riktigt behglig att rida på på slutet, var nöjd ja efter första lektionen!
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback