RESULTAT FÖR DAGENS TÄVLING I SOMMAR VÄDRET

Hade ställt klockan på
05.50 men kom i väg till stallet 6.10 men då fodra jag gav dom hö och packat lite till, hö säck osv.
Klockan 7.40 åkte vi hem i från ungefär och tävlingen började 9 så vi kom dit runt 8.20 ca.
Anmälde och gick banan med bästa Emilia och sen gick jag till transporten och då tog vi ut Legolas i fin vädret, han stod och åt gräs en lång stund och så gick vi lite med han. sen borsta jag och tog på honom allutrustning, sen höll pappa i honom och jag tog på mig mitt, hitta ingen svart tröja nånstans hemma så det fick bli en randig tröja i olika färger.. menmen så kan de gå ;)
Jag gick ner på ängen
och skritta runt jätte länge sedan travade och sen galopperade, underbart!
Sen på framhoppning gick det skit, i mellan åt bra men mest dåligt, jag ramlade blandannat av fyfan vad fail! han stannade på ett 30 cm hinder, efter som vi kom så fort mot de och sen tvärnit och jag var inte berädd så flög jag som en vante haha men landade på fötterna!
Sen stannade han nå fler ggr och var jätte stark och alla känndes skit.
Men några språng fick han till fintfint!
Inne på banan var han SUPERFIN, vilken ny häst? enligt mig var det den bästa runda på en hopptävling vi nånsin gjort tillsammans! vi kom nästan bra på alla hinder han hoppa kanon fint och med ett jätte bra tempo..
Vi gick också 0'a i L:D & fick en blågul rosett, sötnöten. och jag var överlycklig . film kommer i morgon!
Sen skritta jag av och sen gick vi till transporten.. lasta på honom och då gick vi och åt, så vi satte oss med Emilia som satt själv där och åt, sötan.
Sen efter vi
åt så gick vi banan igen tillsammans och den banan var as konstig!
Men sen red jag fram på ängen igen och han känndes mjuk och fin, sen gick vi till framhoppningen och där var han sjuktfin riktigt nöjd, 2 superfina språng stor över och bra med tempo!
Sen trava vi lite till på ängen och fan vad gropigt de var vissa stället, vi snubbla nå ggr men annars va den kanon!
När vi kom in på banan blev han spänd och känndes inte som samma ponny som var på framridningen 20 minuter innan..
Vi skritta och trava runt och han var spänd och trippig.. jag försökte lunga han med att prata och klappa på honom med det gick inte, så sen när det var vår tur skulle jag fatta galopp och då känndes det att nått var fel, han sprang typ med huvudet rätt upp och jätte spänd.. fort gick det osv. första hindret flög han över högt och fint, sen på tvåan så stanna vi ut oss, men sen hoppa han .

Vi skrittade ut
och jag tyckte det känndes som nå fel men trodde han var trött och det var ju 20 + där i solen osv. så vi skritta av och gick till transporten så stod han i höggräset och jag borsta av, sen på med grimman och säga hejdå, och sen åkte vi hem!
MEN när vi kom hem såg vi på äng gång att pojken hade tappat hela ena skon på ena fram hoven.. OCH jag vet att en sån sak hoppar inte en sån där känslig häst, vilken tur han sa ifrån endå.. men det kunnde ju inte jag veta, så han blev väll umfotad när vi hoppade och därför stannade han sen, det MÅSTE ha vare på ängen när jag trava som när vi snubbla till han måste ha trappa av sig den på nå knäppt sett.
SÅ DET VAR INTE HANS FEL & INTE MITT . så nu får vi väll ta och kalla hit hovslagaren innom kort, eftersom han var bara här för nå vecka/veckor sen..


AS NÖJD MED MIN ÄLSKLINGS POJKE FRAM I DAG♥

- bilder från Emilia & Tilda kommer nån dag och filmen kommer i morgon troja-

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback