Monia hoppträningen

Igår halv 5 var på Färsta och 5 börja alla rida fram vi var ungefär 6-7 stycken som tränade tillsammans och jag och lego tränade med storhästarna, en häst måste ha varit 180 i mank höjd, har kort från när jag står brevid den som jag ska lägga upp sen, urgulligt!
Vi red ute på färstas stora ute plan men tävlings hinder på från pay in jump från i torsdags..
Så det var kanon!

Vi börja med galoppbommar och legolas var på G han, full fart och hoppningen hade han saknat en hel del nu när han bara gått dressyr och dressyr.. men han hoppa väldigt fint igår och jag var jätte nöjd över honom!
Galoppbommarna längde han i mellan hela tiden och vi hoppade 3.50 sista varvet duktigt bebbe, sen ville jag inte köra längre i från if. han skulle snubbla men de tro jag inte så som han var på hugget!

Sen hoppa vi fram på räcke och sen ut ökade vi det till en bana, den banan hoppade vi 2 ggr och sedan en annan bana 1 gg, och sen träna vi komenation, och lite avstånd, fick mycket tips igår!

Vi hoppade sista banan på hinder som låg på 80 och 90 cm efter som det är det vi ska tävla till kommade helgen!
Vi fick väldigt mycket fina ord av Monia te.x att vi har utvecklas väldigt mycket tillsammans, och att han har en väldans kapacitet för att gå i dom högre klasserna, och hon sa också att hon minndes första träningen jag tränade för henne att jag sa : Ja legolas kan ju inte hoppa, han hoppar som en groda och han har inte bra bakben.. Då sa Monia : Hurredu, om inte Legolas kan hoppa han ingen ponny de. Och att han hade väldigt fina bakben!
Jag blir sjukt glad att fler kommer och säger att vi utvecklas och att han är fin osv. det värmer i hjärtat och jag tycker själv nu att jag ser stora framsteg utifrån så som det såg ut för ett år sedan.
Jag vill INTE skryta men tycker det var himmla fina ord vi fick.

JAG SKA SÄTTA I HOP EN FILM FRÅN I GÅR NU

Och Emelie fotade oss också på slutet, tack så mycket sjukt fina bilder!






du är mitt allt min fina speciella fräcka underbara knas ponny♥

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback