et måste va på liv och död,måste kännas i ditt hjärta på riktigt

Hejsan! idag åkte vi mot härnösand efter allt var klart så som packningen och knoppningen och allt..
Vi åkte runt 11 och kom hem vid 6 ungefär, lång dag kan jag lova!
Men i allafall första klassen var ju L:B1an och det känndes så jävla bra enda tills höger galoppen, det var verken mitt eller legolas fel, vi missförståd varann lite grann skulle testa en ny sak men ska inte göra om det, han fattade vänster galopp istället för höger, och legolas som aldrig vill göra fel blev spänd och olycklig av att han fattade fel så galoppen i höger varav var det som drog ner på våra poäng, men för övrigt känndes ponnyn stadig och trampa på och blev något loj i mellan åt men han gjorde super ökningar och vi lyckades skrapa i hop en 8 på galoppökingen i vänster varv, herregud! jag har ju en riktigt dressyr stjärna ja..
Ponnyn fick 7 på gångarterna också, otroligt bra!

I Komentarerna för L:B1an står det :
Började riktigt bra! Synd på felfattningerna & efter blev ponnyn lite laddad och spänd.
Mjukt parerat, harmoniskt ekipage!
Sista meningen var ju helt klart det man vill att det ska se ut, lycklig!
Attans att vi missa där på slutet med galoppen, det som drog ner våra poäng, men iaf vi fick 61.724 % helt nöjd!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Första L:A1an med Legolas nånsin gjorder vi idag, på framridningen känndes han jättefin, avslappnad och mjuk, men då glömmde jag pang bort banan/vägen vi skulle tävla, allt snurrade runt och jag glömmde bort..
Men som tur hjäpte Felicia mig lite och sen var det bara tänka på hur jag skulle rida osv.
Jag hade inga som helst krav i L:A'n, bara jag kommer ihåg vägen och han är innan för banan så är jag faktiskt nöjd, man kan inte ha så höga krav på tävling med legolas, jag menar för ett år sen, trodde vi knappt att vi nånsin skulle kunna tävla dressyr på det där nervvraket det är ingen som vet vad vi gått igenom, alltså det är helt sjukt, han är en ny ponny enligt mig..
Och vi får väldigt ofta jättefina komentarer att jag gjort en jättebra jobb med Legolas, att han är finare i kroppen nu han är mycket lungnare och att det är otroligt stor skillnad.. jag blir verkligen jätteglad över såna komentarer!
För det är verkligen mycket vi gått igenom.. Jag var så nära att sälja legolas billigt till någon som skulle klara av honom och hans nerver och temprament.. för lite mer en ett år sen..
Men det är faktiskt mamma & sussi's förkänst att jag inte gjorde det och inte gav upp, för båda dom två sa hela tiden låt det ta tid, ge han ett år så ska du nog se att det blir bätte, för han var verkligen inte klock hästen..
Han var så lydig så det minsta fel jag gjorde stod han på bakbena elr skena i paddocken, och så överdriver ja inte!
Och nu idag tävlar vi en L:A och vi kom på en placering, HELT SJUKT? 4 placering knep vi och där fick vi en 8 i pogramet IGEN.. herregud trodde jag aldrig..
och i komentarerna står det : Mycket bra skrittkvalitet, helt sjukt vad jag blir stålt!
4 av 14 ponnysar, och vi som aldrig tränar för någon förutom Sussi väldigt ofta.. så jag är stolt över mig själv och min ponny.
ALLT går ju bara framåt nu, från ett nervvrak till en ponny jag alltid velat haft, visst har vi dåliga dagar men vilka har inte det? jag är sjukt nöjd över idag! gick bättre en förväntan, mktmkt mer!
FILM + BILDER KOMMER NÅN ANNAN DAG!
lång text men det blev så nu, kramkram!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback