Dressyr träning 1 timme / 14 maj 2012

Idag gick mys pojken riktigt fint i mellan åt.

När vi red i väg så spöregnade det men det hann sluta innan vi kom upp till paddocken, efter att vi skrittat fram liten stund så plocka jag upp tyglarna och red på en fyrkant och sedan öka på med flyttningar och ryggningar, gick bra, lite stel och spänd var han från början och inge fin i galoppen, men då så red vi på en åttvolt super länge och varige gång vi hamna på mitten gjorde vi halt elr övergångar elr ryggning, så han blev mer och mer lydig och uppmärksam och sedan galopperade vi och gjorde halt på mitten utan problem, så det känndes bra tillslut!

Sen skritta vi i 5 minuter och sedan plocka jag upp tyglarna igen och börja trava fram lite lätt, låg form och baar lunka på, det är ju legolas & min första L:A på torsdag i hörnösand, så mamma kom upp sen och sa/visa pogramet och det red jag några gånger, gick helt okej! han var lite för pigg och lat i mellan åt och jag måste lära mig att kolla rakt fram, ha händerna uppåt.. glömmer alltid de.

Så sen tränade vi lite saker utifrån pogramen, och sen kom Frida & Raul så då blev han lite spänd men sen gick han som vanligt igen, så sen träna vi pogramet igen och sen var han så fin så då tränade vi på lite piuretter i galopp och han klarar hälften nu, superfiin! och halt / galopp och ökningar, lydiga ponny

Frida la komentaren att han såg så fin ut och lungn/fin ut att rida, jomenvisst idag var han det! MEN för ett år sen var han däremot INTE lätt.. han ser väldigt lätt ut och många tror han gör allt själv, jo verkligen.. så äre inte!
Ska säga att han är det svåraste ponny jag nånsin sutte på.


Jag är super nöjd över idag med min fina legolas♥




mammas hjärte gull

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback