hjärtat var mycket finare idag

Jag tog in söt ponnysarna som vanligt och borsta Lowri lite på gången och sen gick hon själv in i boxen.
Men iaf legolas och lowri tappar nå otroligt mer hår nu och det är jätte jobbigt, för man får hår på alla
kläder överallt typ, sen flyger i luften typ, blä. Men jag tog en sten mamma hade köpt och den funkar verkligen
alltid, så pysslade om honom jättelänge innan vi red iväg och han tycker mer och mer om att bli om pysslad, det har han alltid gjort men det går bara bättre för han är så lungn och trygg på gången nu och blir inte rädd för allt osv.
Idag kändes Legolas mycket lungnare en igår, jätteskönt! vi tog oss en tur ut i skogen på 20 minter och sen skrittade vi tillbaka, elr vi red runt en mysigt gammal travbana och lite på småvägar, jättemysigt!
Sen red vi till paddocken för jag ville få hon mjuk och inte stel som igår.. och han var skitfin på slutet, vi träna jätte mycket delar ut ur L:B 1 och L:A 1n pogramen eftersom det är väll det vi kommer tävla mest i sommar..
Han gjorde några gryma galoppfattningar och travökningar, och i dag är jag jättenöjd!
När jag kom hem vid lite över 7 så tog jag in sopot så dom fick stå inne och äte hö, gullvännerna :')

I allafall i morgon blire det nog lite av samma sak skulle jag tro ut och dressyr, kanske lite markbom få se, tänkte ju hoppa i mrn men det går ju ite eftersom det är Monia hoppträning på Söndag och inte Lördag, skönt men edå inte för vi ska vara på Färsta halv 8.. åhh. Är ju som tävlingar ju , aja blir nog kanon kul de!

HARE.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback