Dressyr och ut :)

Hej hopp. Idag red jag och legolas iväg ut en sväng först & sen gick vi till paddocken och tog oss ett dressyrpass på lite över en halvtimme om inte mer, han har vilat 2 dagar så vi tog det ganska lungt men körde endå på, och satan vad han var stel från början, fysatan vad -äcklig- han var från början, men det gick bara bättre mot slutet och galoppen var bäst idag, fast det körde jag minst av men endå!
Vi körde mest på liten & stor volt och red runt fyrkantspåret och lite övergångar och tempoväxlingar, mot slutet sen känndes han bättre, inte helt fin , men mycket bättre iaf! han slappna av mer och blev trots allt lite mjukare och rundare i sidorna, få se i morgon hur det går antingen har han träningsverk elr är han riktigt fin, fåse hu det blir!
Aja, han tappa väldigt mycket pläs nu så han är verkligen irreterad och det märks både i ridningen och i hanteringen, men det blir snart bättre när allt har tappas, klart de måste klias och ha sig...
Jag fick även reda på att jag fick D på min teknik uppsats och C på hemkunskapsprovet och jag är grymt nöjd och jag har inte ett enda omprov en och vi har haft över 10 prov nu, verkligen stolt! :)
Men nu väntar sängen och jag måste sova, upp tidigt i mrn för att duscha, kram och hej sovgött!



Kommentarer
Fanny & filippa

Fin blogg!



Blogg: http://syrrornaenstrom.blogg.se/
2012-04-22 @ 15:34:01




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback