Dressyr och Hoppning.

Idag efter jag kom till mamma så bytte jag om direckt och stack ut till stallet, tog in ponnysarna och fixade Legolas, sedan red vi upp till Paddocken och skritta runt, jag tyckte han var lite spänd f. början så vi skritta länge och eftersom han reagerar på snabba rörelser & konstigt ljud så försökte jag träna det menas jag satt på ryggen, så jag testade att slänga ut en arm i luften fort, och han reagerade snabbt, han trippa iväg och kolla jätterädd, så jag klappa honom och gjorde så en gång till, ennu en gång och 15 ggr efter det. Efter alla dom gångerna reagerade han knappt och kolla inte ens, och sen klappa jag händerna bakom min rygg och framför och slog på mitt ben och gjorde konsiga ljud med munnen, det gick bra till slut!
Men från början blev han spänd och rädd, men på slutet brydde han sig verkligen inte.
Det ska jag verkligen fortsätta med!

Sen trava vi fram i en ganska låg form i kanske 20 minuter och i mellan där la vi in volter och tempoväxlingar, känndes helt ok , ganska något lite stel i bakdelen i vänster varv men de tog sig på slutet.
Sen galopperade vi på stor volt i ett grundtempo länge i båda varven och i galoppen var han rund och fin idag, jätte nöjd med den!
Sen red vi på en åttvolt med en halt i mitten och det gick rätt okej, sen lite flyttningar och öppner fortsatt vi med sen, sen trava vi på den "stora" volten några varv sen hoppa jag av och tog fram 2 hinder och hoppa fram på ett 50 hinder som vi hoppa hela tiden också iförsej. Men han var jätte lungn mot hindret och hoppade fint idag, nått grodhopp men annars så. Efter hindret blev han dock lite pigg och ville gärna springa jätte fort efter, han skaka på huvudet i mellan åt också för han blev så lycklig när han fick hoppa!

Vi hoppa på volten i båda varven och gjorde halter efter hindret lite i mellan åt, men det gick sådär från början med det, för han var så pigg , men han är ju sån ponny också men endå!
Eftersom vi inte hoppat på snart en månad elr mer så var det inte så konstigt att han va så glad heller.

Sen galopperade vi av på den stora volten och sen övergick vi till trav och travade i kanske 10 minuter , i båda varven. Sen hoppa jag av och gick runt lite i paddocken och sen gick vi hem :)

Helt okej gick det idag, men endå nöjjd! hejj då / Moa♥

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback