Lördag & Söndags dressyr träning

Båda dagarna har jag tränat för Sussi och jag tycker lördagen gick bäst.

I lördags träna vi väldigt mycket halvhalter, det jag lätt glömmer..
Och sen red träna vi på böja-rakställa , massor av tempoväxlingar
Lie skänkelvikningar i skritt & trav, gick helt okej han ville inte sätta under
sig åt vänster varv lika fint som höger, fast det släppte nästan helt på slutet.
Sen träna vi på galoppen, ökningar och avbrott lite volter och rakställningar och
lite annat, sen på slutet testade vi några galoppiuretter, jag säger INTE att vi kan
för vi har bara börjat träna på det, och vi fick faktiskt in hela 3 steg i piuretten och han orkade vara samlad och hålla formen och jag var så nöjd det känndes så bra, och jag har som mål 2012 och göra en sån
ett helt varv, nu ska jag läsa lite mer om det och kolla på lite filmer hur dom gör och så, men Sussi
förklarade så bra så jag tror faktiskt jag förstår hur man ska göra, fast det kommer ta sin tid kan jag lova!
Men man måste ju börja nån gång? ;)
Sen trava jag av honom länge och sen tog vi en bus galopp i paddocken så släppte jag tyglarna så han fick springa lite, åh vad roligt tyckte han!

I går/söndags så hade han träningsverk från början, och var stel i vänster varv så då ställe vi ut 4a konor och träna på en fyrkant i skritt och trav, en luftig arbetstrav och så längde vi steget på en del, andra flytta , andra korta och sen rulla det vi på, sen tog vi det i galopp och det gick bra sen på slutet när han släppte lite, för han var lite stel och spänd från början, sen gick vi ner och la oss på volt i trav och träna skäneklvikningar som gick helt okej på slutet, sen träna vi väldigt mycket ökningar som gick super bra!
Sen träna vi att ha ha en trevlig arbets trav, vilket är ganska svårt inligt mig
därför att han vill helt blir väldigt kort och kryper i hop som en boll och
då går han för sakta & går alderless för mycket på tygen, vilket jag tycker
inte är fint och tycker nog ingen annan så nu försöker jag få trav han istället för att korta honom..
det går bättre nu!
Och sen träna vi då mycket galopp & förvänd på volt, vilket som är svårt för han är så känslig
och om jag halka till på andra sittbenet & håller för mycket i yttertygen så byter han deräkt, men det gick en storvolt i båda varv , jätte nöjd!
Finaste gubben, alltid kommer det vara vi oavsett!
/ måys.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback