Hoppkurs

Har varit på hoppkurs på färsta nu i två dagar me Jazzischka, har varit jätte roligt!
Jag , Tilda och Melina åkte till färsta på söndag kväll först, och sov tills måndag då det var hoppträning kl 2, sen sov vi en natt till.

På söndagen så gjorde vi inte så mycket, först kom Tilda, sen jag. Då fixade vi hästarna och så, sen gick vi in till cafeterian och väntade på att en skulle komma och öppna rummet vi skulle sova i. :)
Efter ett tag var det öppet, då gjorde vi iårdning rummet lite. Sen kom Melina och Sopot, så ställde hon in honom vid utboxarna och ställde alla häst saker där, sen gick vi till rummet så la hon alla sina saker där.
Först satt vi bara och pratade tror jag, sen så gick vi in till ridhuset vid 21.30 nån gång? Också gick/sprang vi omkring med hästarna och knäppte lite kort. (bilder kommer nog)
Sen fixade mat till hästarna också gick vi in till oss och gjorde nånting? x) Somnade vid 3.



På måndagen klev vi upp vid kl 8, och gick till hästarna och gav dom morgon mat, sen gick vi och la oss och sov till 11 tror jag. Sen letade vi oss lite saker att äta. Väntade tills Gittan kom, som vi skulle hoppträna för, och hon kom typ halv 2 eller något tror jag, då skulle vi bygga fram hinder o så. Det var 3-4 hästar i ridhuset samtidigt som red, medans vi byggde fram hinder x) Träningen vart lite senare, vi kom upp på hästarna vid 20 över 2 tror jag. Hoppträningen gick ganska bra, men min lilla ponny var ju så himla pigg!
Sen ställde vi in hästarna och åkte med mamma till mc´donalds och åt :3 När vi kom tillbaka kollade vi på lektioner o så, sen fick hästarna gå ut till några rasthagar när det slutade regna/snöa, vid halv 10 på kvällen.
Sen tog vi in dom, och gick till ridhuset och typ sprang omkring lite.



På tisdagen (idag) gick vi upp kl 8, men kom ut till hästarna vid halv 9 tror jag, gav dom mat, gick och la oss igen och klev upp vid 12 tror jag.  Gick upp och åt frukost, åt 5 mackor och varm choklad, mumsmums :3
Sen kollade vi lite på första gruppen, och gick till hästarna och gjorde iårdning dom för träningen :)
Den träningen är jag inte alls nöjd med, hon har aldrig varit piggare tror jag, och drog bara iväg hela tiden.
Men i slutet var hon lite bättre, men fortfarande jätte pigg och stark.
Sen fixade jag mina saker och la in dom i bilen, och sen la jag in allt som var vid utboxarna och sen lastade vi Jazzi, och sen mockade jag. Eller så mockade jag först, sen lastade vi jazzi? Kommer inte ihåg.

Sen när jag kom hem gjorde jag iårdning Jazzi och släppte ut henne , och tog ut det mesta ur bilen.
Sen gick jag in ioch åt, och sen tog jag ett bad :3  och nu sitter jag här.

Kommer lite bilder senare :)



// Emilia

Kommentarer
Melina

Myyycket vacker bild, riktigt... graciös!



Blogg: http://goldenhorses.blogg.se/
2012-01-04 @ 00:19:46
Melina

Myyycket vacker bild, riktigt... graciös!



Blogg: http://goldenhorses.blogg.se/
2012-01-04 @ 00:19:47




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback