Hej och hå vad tider går

Har faktiskt glömt bort bloggen lite, inte tänkt på den.. Men ska försöka bättra mig ;)

Går iallafall jätte bra med Jazzi nu! Hon börjar nästan bli som en normal häst :D
Stegringar kommer nästan bara vid uteritter. Men har inte tänkt att rida ut med henne förens Pinnen kommer hem, eller om jag kan rida ut med någon annan ponny som är säker. För stannar den andra ponnyn så stannar hon också. Inte så kul alla gånger, om dom stannar på vägen och hon ställer sig och stegrar.
har varit iväg på pay and jump med Jazzi också, 60 och 70. Har nog aldrig suttit på en så pigg ponny!
Gick riktigt fort. En rivning i omhoppningen på 60, och felfritt på 70! Ibland kan hon ju också vara duktig ^^


Millan har jag börjat galoppera nu efter att hon hade en liten vila. Det går ganska bra, men lite för fort ibland när hon inte orkar riktigt. Ska väl kanske börja hoppa lite smått med henne också, hon tycker ju att det är så kul :3
Tränar ju henne för Inger, och det gå bättre och bättre för varje gång. Skönt när det går framåt, har ju mest bara gått bakåt för mig nu ett tag, då är man ju inte så motiverad..

Men nu när det går bättre med båda ponnyarna, och Pinnen kommer hem i maj så är det ju mycekt bättre.
Har suttit och kollat på lite bilder och filmer från när jazzi kom, hua va lite muskler hon hade! Hon har ju itne så mycket nu heller, men mer än då x)
Kan visa film från hur hon var när hon var "som värst". Haha, vad ful hon är x)
Tänk hur hon var, att ett ridpass verkligen kunde se ut sådär, och jag stod ut? Nu blir jag skit arg om hon ens försöker, eller ens tänker på att resa sig. Men nu vet jag ju också hur jag ska göra för att hon ska gå ner och lugna ner sig. Det är ju ganska bra (Y) 

 

Och här är när hon är lite mer normal iallafall... men inte helt, hon krångalade ju fortfarande lite där x)





Vet inte varför jag la in massa filmer, men hade bara lust. Ni ser ju hur hon ser ut iallafall ;)

Ska nog sova nu, fattar knappt vad jag själv skriver. Ska vara med Moa i helgen också :D Ska bli roligt! var ett tag sedan :)

Godnatt !

// Emilia

Kommentarer
Tilda

Sv: Du kan ta henne när jag inte får tävla ponny nå mer, thaha! :D x)



Blogg: http://goldenhorses.blogg.se/
2012-01-26 @ 19:00:48




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback