Andra januari

hej på er ni som läser! :)


I förrgår tränade jag Legolas ett skrittpass ut på ungefär en halv timme, vi tränade mycket lydnad i skritt och han känndes fin igår ganska avslappnad och så, han brukar bli ganska stressad ut, men det är mest om man galoppera..
Men sen hoppa jag av och träna från backen lite och det gick super bra, han är så lydig det minsta lilla♥
Idag blir det att rida ut elr åka till färsta och träna :)


Igår tränade jag Semlan eftersom Ottilia är borta nu när nyår ha varit..
Vi red ut ungefär 30-40 minuter och vi trava på stora vägen långa sträckor och från början var hon stark i munnen och trippig, och stanna bara utan anledning men sen sa jag till hon på skarpen och sen släppte hon och var super fin, sen gick hon i stadig form och en samlad trav, sen gjorde vi mycket trav skritt trav skritt .. skritt halt skritt halt och så, vi tog ingen galopp eftersom jag var rädd OM vi skulle halka..
Sen träna jag från backen också, på slutet lyssnade hon riktigt bra, så det känndes bra med henne i går!
Och kul är det att rida sin gammla ponny♥. Men idag drar vi 2 ut på en liksam tur igen!


Kram på er folket, / moa


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback