Sorry för dåligt uppdatering!

Hej och förlåt för dålig uppdatering!

Jag har sovit hos Emelie i tre dagar nu så jag har inte kunnat blogga..


Men iallafall i Tisdags så red vi lite över en timme tillsammans efter skolan och då red vi ju ut i skogen och på lite vägar, och upp för en jätte lång backe och där trava vi hela vägen upp, super mysigt!

Sen i Onsdags så red vi ute igen , igenom en skog och sen gick vi till en stor äng/legda som är hur stor som helst och där träna vi dressyr och på slutet gjorde vi intervall träning där i snön och gud vad mysigt vi hade, och roligt var det! det är såna stunder man förstår hur underbart det är att ha en egen häst♥
Vi tävlade på ängen och galopperade det fortaste vi kunde med dom och det gick så fort så ingen av hos såg nånting för tårarna bara spruta på sidorna för det var ju så kallt och det gick så fort, och skratta de gjorde vi nästan hela tiden! bästa minnet för i vinter kan jag säga! Och sen efter två timmar kom vi hem efter den underbara turen!

I Torsdags så gick jag upp med Legolas till Emelies stall och där hjälpte jag henne med att mocka en box och sen borsta vi hästarna och sedan tog jag på Legolas 2 täcken och sen gick vi en 20-30 minuter i grimskaft ut med dom, bara skritta lite och så, jätte mys!

I Går/fredags så red vi ut i skogen jättelänge alltså vi gick in i en skog för jag skulle visa Emelie ett ställe där och sen när vi gick där i från hitta vi en stig in till en skog som ingen av oss hade ridit på förut, vi gick den iallafall och den tog aldrig slut, huuuur lång som helst men den var sjukt bra , och den var fler som hade gått och ridit där så vi var ju inte dom första.. hehe.
Men Legolas var lite knäpp där i skogen och små stegra i bland, för att han inte fick gå först, men det gick ju bra endå bara att han var jätte pigg och spänd, men efter tag slappna han av och då gick han riktigt fint i mellan åt, efter vi ridit i skogen ungefär två - tre km så kommer vi ut på en väg som går åt höger & vänster så vi tog den åt höger och då kommer vi till nån ko gård och sen kom vi ut på stora vägen, och där ser jag min kompis Petters hus längre bort, och då var vi jätte långt i från hemma, och hur fan kunde vi komma enda dit!?
Aja, sen red vi hem elr till paddocken och red lite dressyr och sen tog vi fram 3 hinder som lång på typ 60 2 av dom och den andra på 80 , men det var bland dom roligaste hoppstunderna jag har hoppat Legolas iallafall, fyfan vad roligt och fint han hoppa , lillgubben!
Sen efter 2 on halv timme gick vi hem med dom och jag satt på Legolas 2 täcken och ställe in honom i boxen och krama om honom medans han åt , sööööt bubb♥

Idag/lördag ska vi rida till Släda tror jag och gå till en klätterbacke och klättra med dom, och ta den ganska lungt idag.. men gud vilka underbara dagar, puss på dom!



Skriver mer ikvl, kramar Måys!♥

11/2-2012

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback