Tränat Legolas & Cash

i morse gick jag ut väldigt tidigt för var jätte pigg och kunde inte somna om!
så jag gick ut till hästarna och först tog jag ut legolas mannen ut på en sväng
och red dressyr och lite lydgnad på en travbana runt runt, han var lite stel och så
från början men på slutet gick det mycket bättre, han blev lite stark i mellan åt
men det blev bättre det med. lite trav och galopp där, sen hoppa jag av och ledde han
hem som jag alltid gör! jätte fin var han på slutet♥
 
när jag fixat klart legolas, hämtade jag Cash i hagen och pyssla om honom och sedan gick
han och jag upp till Paddocken, jag ledde honom i grimsakft först jätte många varv
och tränade lte lydnad så som halt, back osv, han är super lydig för rösten!
Sen hoppa jag upp och han blir lite pigg när man kommer upp på honom
så han vill helst springa i väg också blir han lite svårstyrd, men det löser sig snabbt!
Vi red i kanske 40 minuter, och idag blev det en heldel trav faktiskt, han"passa" inte
den här gången, och vi körde intervaller på rakstäckorna, han tyckte det var så otroligt kul!
Springa fort är det han är till för , så det är bara hålla i sig! Men han skötte sig kanon bra, jätte nöjd!
 
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback