HOPPTRÄNING FÖR MONIA

I söndags tränade vi med storhästarna hoppning för Monia.
 
Det var så sjukt roligt att hoppa igen, sist vi hoppade var för henne och det var för en månad sen!
Legolas var från början i hoppningen väldigt pigg och framåt, men jag skrattade bara och njöt, han
blev emellanåt lite stark men på slutet har han ALDRIG hoppat så fint!
Väldigt bra övningar och så vidare, vi var jätte många i gruppen och red på över tid därför att många kommer efterhand osv.
Men Legolas och jag hade inte hoppat på jätte länge så jag bestämmde mig för att inte hoppa så högt, vi hoppade 1m oxer nån gång och han hoppade sjukt fint på den. Annars så hoppade vi inte mer en 90, för jag sa de.
 
Hon gav mig ETT endaste knep OCH det blev dubbelt så ny hoppponny på det knepet.
Åh satan, jag har aldrig känt det känslan av att nått funkar på 5 minuter.
Han hoppade super fint i allafall, FILM KOMMER NÄR JAG HAR TID.
 
Monia min hopptränare frågade tillomed hur gammal jag var och när jag hade tänkt sälja honom, haha så klart blir man sjukt glad! hon säger VARIGE hoppträningen att legolas är en väldigt fin ponny, och att han har kapacitet för dom svårare klasserna i båda grenarna. Så roligt att höra!!
 
Jag var i allafall jätte nöjd!
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback