Gårdagens träning!

I går gick vi upp till paddocken och mamma följde med. 
Sedan har inte vi hoppat sedan förra SÖNDAG, och eftersom jag ska hoppträna idag kändes det ganska rätt att ta några språng innan träningen i dag och känna på han lite, bara varit dressyr nu!
 
Och vi red i regnet så det blev ganska blött och kallt men det gjorde inte legolas nånting, han var lika pigg och glad som alltid, och han ladda på varige hinder och känndes faktiskt himla fin! 
Vi red en hel del dressyr där i mellan också, och glopperade på volt på halv klapa tyglar, underbart!
Han var lydig mjuk i kroppen och det känndes som vi var väldigt nöjda båda två, i för sig vi hoppade några 70 hinder men det är ju som gymnastik det också, så om det inte regnar idag , kommer mamma filma hoppträning!
 
Nu ligger Legolas och jag i hård träning, han vilade ju ett tag där väldigt länge och jag ville vara i från ridningen för jag hade tvärr taggat intresset lite och ville känna hur det var att inte träna och vara med Legolas, men jag ångra mig och kommer inte sluta så länge jag tycker det är roligt, och nu när det går så bra och det är så mycket tävlingar att tagga och träna till så känns det bättre!
 
 
 
 
Alla framgångar, lycka , minnen , självförtroendet och kunna lita på varann. 
Jag måste säga att den ponny jag gjort mest framgångar med är Legolas.
Om man tänker på hur han var i hanteringen och ridningen från då och nu, är det en ny kille vi snacka om! 
Vi har så klart också dåliga dagar som alla andra har men oj vad vi har gjort framgång i ALLT.
 
 

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback