Träningen igår

Träningen igår gick bättre en i förrgår, men från början känndes han lite irreterad och spänd och ville inte riktigt göra som jag ville vill säga. Han stegra två ggr och en av dom stod han på bakbena, inte klockt vad hög han bli!
Men jag tippa på att nu  när hårfällningen är osv. så är han irreterad och så.. det kliar väll förstås och så, och han är lite slöare i ridningen nu och så, men igår låg vi på en stor och liten volt i trav länge för att jogga ner han i en låg form och försöka böja honom lite, så han satt under sig, några varv gick han väldigt fint men vissa mycket sämre. I allafall, igår galopperade vi mest och träna lite byten på åttvolt och så, och igår funkade det verkligen toppen bra! över förväntan, mjuka fina byten och dom var jag nöjd med.
Sen träna vi mycket på att galoppera lungt och stadigt på långsidorna vilket ha vartit svårt för Legolas eftersom han tror man får springa fort då, men det gick också bra igår, och halvhalterna börjar gå riktigt bra nu!
Sen efter 40 minuters pass jogga jag ner honom nå varv och sen hoppa jag av och gick hem med honom.
Borsta och fixa honom och flätade hela manen i två olika färger lila/blått, sött!

Idag ska jag rida med Emelie och idag var det exakt en vecka sedan jag hoppade honom så idag står lite lätt hoppning på schemat, och det kommer nog legolas tycka är väldigt roligt också!
Tror jag vill träna hoppa lite på volt och hoppa snett och lite bommar osv. känner för ett sånt pass idag (:
Melina kanske vill hoppa lite med oss också, om du ser  det här och vill får du skicka ett medelande gois!
Skriver mer ikväll hur det gått osv.

kramkram, ha en bra dag :) bild f. i sommars

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback