Träningen förut 15/4

Liftade med Mattias till mamma förut för han skulle endå till Petter.. tack för skjussen (:
Amen sen när jag kom hem runt halv 5 tiden nångång så bytte jag om och gick ut och tog in mina små söttroll och in med Lowri i boxen och henne hö och ut med Lego på gången och borsta,borsta kratsa hovar borsta på med sadel och träns på med hjälm av med gummistövlar och på, på hesten. Sen red vi ner till våran lilla paddock på gården och underlaget där var ju inte det bästa, ganska blött och tungt osv. så vi tog det lite lungt, vi red lite i alla gångarter och sen skritta vi av en lång tid, red i stumor vilket var mysigt för stövlarna var i mammas bil och den var låst och rka inte gå in när jag redan hade tagit ut legolas, sen på vägen upp till stallet så börja han trippa och stegra en gång, asså åhh hade ju gått så bra också ska han börja hålla på.. :(
Aja sen efter jag tagit av träns & sadel och borstat igen så gick jag ut och la en presening på marken óch en matta också hämta ja lego och så tänkte jag träna lite lydnad ute, trodde serriöst att han inte skulle gå över men han gick så snällt över båda även fast preseningen prasslade osv. duktiga pojken min!
Sen släppte jag ut dom två och fixa klart allt i stallet, i morgon får vi se vad jag ska hitta på.
Vi lär ju se, skolan börjar också,
inte ok asså!

Aja, godnatt hurreni!









Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback