Sent inlägg / träningen idag 16/4!

Träningen idag gick :

hur bra som helst, och nu börar det gå åt rätt håll igen! skönt.
borsta honom länga och smörjde sadel och tränset idag, och var i stallet lite extra lång tid, himmla mysigt, och solen sken och det var varmt osv. Melina och Madde var i stallet samtidigt också så pratade med dom lite också, Melina och hennes ponny Sopot firar 1 år idag sötnosar, grattis!

Vi red i väg sen och upp till paddocken, skrittade fram hur länge som helst på lång tyglar och sen plocka jag upp dom och då la vi oss på två småa volter längst ner i paddocken och sen förökade vi dom små volterna till en ått-volt, gick superbra och sen la vi in lite trav och övergångar i volterna samt åttvolten och sen travade vi bara i en låg och trevlig form, gjore lite sidversflyttningar sedan och lite skänkelvikningar i skritt och sedan några i traven, dom känndes helt okej, han blir lite seg men vi får träna vidare på de!
Sen träna vi på lite galoppfattningar och dom sitter vekligen super fint nu, och sen la vi oss på en stoor galoppvolt och sen bytte vi varv och tog det om och om igen, sen skritt, galopp skritt,galopp och det gick fingemang. Sen stod jag och prata med Maddes mamma och ägaren till paddocken en stund så efter det travade vi av en stund och sen hoppa jag av och drog upp stigbyglarna och lossa på gjorden och skritta runt lite där inne, sen så gick vi vidare ute en stund i solen och jag ledde honom och han går så snällt brevid, som en liten hund!
Vi gick ut en kvart ungefär och det var grymt mysigt, har bilder som jag lägger upp i mrn bitti.

I morgon tror jag vi tar fram lite små hinder och hoppa lite lätt, men vi få se med det i mrn!
kramkram♥




Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback