Fin ponny idag!

När jag gick ut i stallet idag var Melina & Elly där och knoppa sopot och gjorde honom jättefin sötgubben!
Så efter dom var klar tog jag in mina små grisar och sen borsta jag Legolas och tog på sadel och träns och bytte shabrack och sen gick vi till paddocken och då var Melina just klar för att gå när vi kom så jag gick in och skritta på långa tyglar där en stund och sen plocka jag upp tyglarna och gjorde lite flyttningar och små/stora volter osv. och han känndes faktiskt superfin! och sen efter ett tag trava vi några varv i låg folm och böjde och flytta lite och han var ovanligt mjuk och stadig, krävde ingenting idag eftersom han vilat i ca 6 dagar..
Efter en kvart hoppa jag av och klappa och goa med honom bara, sen fota jag lite och sen gick vi två ner till vattnet i solen och kolla lite och det var så mysigt, sen gick vi hem och då tvättade jag honoms svans så nu är det helt vit och fin, äntligen!







13/4 fredag den trettonde!


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback