EN SEGER MED PONNYN IGÅR!

film kommer i mrn eller så.

Framridningen kändes helt okej och jag tänkte ringa hemma och strycka mig, för kännde mig sjuk ocg mådde illa, men sen somna jag en stund och efter det känndes det mkt bättre! och innan det hade jag pysslat om legolas länge länge och tvätta svansen så den var helt vit, tro jag gick in tre ggr för att hämta kok het vatten..knoppade gjorde jag också, osv. åch det var ju årets första tävling för oss igår, efter som jag klarade grönakortet för nå veckor tillbaks, .

Det är så mycket bra med just tävlingar, men lär känna jätte många kompisar med deras ponnysar och själva tävlingsnerverna och att man gjort ponnyn fin och packat länge och ställt för en hel dags tävling, det är det bästa som finns! sedan gör ju saken inte sämre om det går bra heller.. ;) men huvesaken man är nöjd själv!

Vilket inte jag känne att jag var när jag kom ut där ifrån, tyckte han var spänd och rädd för dommarna som satt bakom typ en baota stor låda med typ en mörkblå presening.. vi gjorde MASSOR med missar, han gjorde ett avbrott i galoppen, han skygga för dommarn lite, vi gjorde inte så nogranna ridvägar m.m, men ökningarna är jag mest nöjd med och uppridningen! känndes bra där.

Sen skrittar jag av honom ute och sen kommer mamma med protokollet och jag var säker på att jag skulle få typ 55 % eftersom dommaren är ganska hård..
Men vi kämpa i hop hela 63.42 %  i L:B1n . och årets första tävling för oss, inte dåligt tyker jag!
Och inte nog med det, vi tog även hem en seger, vilket jag inte kunnde fatta men min ponny han såg bra nöjd ut han på prisutdelningen, gulltotte min!

För prisutdelningen skritta jag ut med Josefin och hennes ponny Gurra, gullungar ni är bäst!
Vi vann ju rosetten & planketten då, och sen ett urgulligt länntäcke med en hoppande mulle på, åhw.
Och sen 3 tidingar samt lite godis till både han och mig, sen en stallbok och anmälningsavgiften tillbaks, inte dåligt de!
hah, jag bju på den där

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback