- Hoppträningen igår på hemmaklubben -SFRK-

I går var jag med och hoppade för Gittan klockan 5 på Färsta med ungefär 6 st andra tjejor med egna ponnysar, super mysigt och grymt kul!

Vi red fram på markarbete sedan la vi upp till ett litet hinder längst ner så bom,bom,bom,bom hinder osv. sen lite dressyr där i mellan, lite olika övningar och lydnad, jättebra övningar tycker jag och den gruppen skulle jag mer en gärna hoppa i, tyvärr är dom himmla många så vi få se. Igår hoppade jag ju in som en slump och fick välja att hoppa med ponnysarna klockan 5 elr stohästarna klockan halv 7 så tog med ponnysarna, dels för att Emilia skulle hoppa och det visste jag om och henne träffar man minsan inte ofta nu för tiden :/!

Sist vi hoppade så var det ju "löshoppningen" med Melina och Sopot, ungefär 2 veckor sen, så legolas blev ju
himmla glad och pigg när han fick veta att det var hoppning och när han såg hinder, gulltåtte min!
Vi hoppade på slutet 2 stuts och ett elr två galoppsprång och sen en oxer, och det gick kanoners, han hoppade så stort och fint över och han rev inte en enda gång så nöjd så! eftersom han kan bli så pigg så han slarva elr att vi kommer för nära.
Jag fick jätte fina ord från Gittan efter träningen också, te.x att han såg så mkt lungnare ut i hanteringen och i ridningen samt att nu såg det mycket mer kontrollerbart osv. kulkul att höra!
Nöjd ryttare & Nöjd hest f. igår.

Hoppas allt är bra med er, hare! :)
hjärtat och jag
träningen 18/4

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback