Tjena Emilia här!

Hejhej! jag heter Emilia, och bor i njurunda, lite utanför sundsvall.
Jag är 14 sommrar, och älskar hästar :D

Här hemma har vi 4 hästar. Eller, igentligen 5 st men pinoccio, min bäbis, är utlånad till en liten tjej i östersund :)
Men utav dom 4 hästarna här hemma har vi ju Jazzischka, 9 årig Arab. Stenbroåsens Camilla, 6 årig welsh. Kattigatt, 2 årig arab. Och sist, och faktiskt minst Disney, som vi kanske ska byta namn på, 1 årig welsh-arab :)

Vi har haft hästar sedan jag föddes, men när jag var liten och bodde i vattrång så hade vi 2 shettisar!
först en, Amorina hette hon, och sedan fick hon ett föl, cicci :)
Min första b-ponny hette Atoya, vit , welsh, supersöt! kan visa nån bild :')
Det var den tjockaste och trögaste b-ponnyn man kunda ha!
Efter nåt år sålde vi henne, lärde mig väl inte så jätte mycket av henne..

SEN! när vi hade sålt henne, då köpte vi Norrhaga Pinoccio, världens bästa!
Då var han 19 år, maxad c-ponny, haha var en liten myra på honom!
han har lärt mig nästan allt! Vi har tävlat otroligt mycket, och blivit placerad ganska mycket, haha :D
han gör ju typ allt man ber honom om, fast han var ändå inte så lätt.
Men nu i sommar gick han i pension, 23 år, fortfarande i form :')

Juste! nån gång därimellan köpte vi ju Drip Drop också, en liten c-ponny :)
hon är såld nu, hon fick fång i början av sommaren :/

Millan, stenbroåsens Camilla är ju en b-ponny, som vi haft sedan hon var föl.
hon har jag tävlat lite nu, har gått både bra och dåligt!
men jag tror att hon blir en super fin dressyrponny ;)

Ska väl inte skriva så mycket mer, ska bli kul att blogga med Moa! som jag kännt sen jag låg på bb :D

tack o hej leverpastej, gör ett inlägg med bilder nu då :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback