Moa heter jag .

Jag heter Moa och är 14 sommrar och är ljushårig och 167cm lång jag bor på alnö en ö utan för sundsvall.

Min första häst fick jag när jag var 2 och det var en shettis med namnet Rasmus, som var tänkt att vara sällskaps häst till min mammas häst, men det blev min lillaskutt i stället, honom hade vi tills jag blev 8 då vi fick ta bort han p.g.r av fång..

Sedan köpte vi en b-ponny som heter : Sjömillans Swing Superior och var 121cm hög. Han köpte vi in som ung häst 4 år och sedan fick jag hjälp med honom av en äldre tjej som var kunnig och tävlade honom lite, sen när jag klarade mig själv så tävlade jag dressyr och hoppning på honom, han är sveriges snällaste/tryggaste ponny!

medans jag hade Swing hade jag också en c-ponny med namnet Asgårds Söndag "semlan" som vi köpte som 6 åring och medans jag tävlade swing och en annan b ponny som jag tävlade 2 sommrar med så fick jag hjälp med semlan från början, sedan när jag inte hade b ponnysarna så fortsatt jag och utbilda henne vidare och vi tävlade hoppning och dressyr, hoppning L:B oh dressyr L:A hon och jag har många plaseringar och hon är en dröm ponny! hon såldes sommarn nu 2011

när vi köpte semlan var hon dräktig och fölet hade vi i 2 år ungefär han heter : Dazlatan "zlatan" och han och jag var gjorda för varann! när han var 2 ungefär och hingst så red jag barbacka med grimma på han, vi lita på varann till hundra procent!

Han skulle bli min d ponny men tyväääääär så skulle han bli för liten..
så vi gjorde ett byte mot en annan ponny i vintras och då kom en rädd galet spänd prickmule!
Det är min nuvarande ponny och han heter Legolas. Från att bara haft trygg och lite mer lugna ponnysar till en het och osäker ponny, det gick inte att sätta på ett täcke utan att han skaka, gick inte ta bakhovarna då han kasta sig åt sidan, han var nervös på gången och var het i ridningen, jag fick inte stopp vissa gångar, han stegra över flera gångar, jag ramla av för att blev rädd för en fågel, ja han ville jag ge upp med för han var inge rolig den
tiden. MEN jag gav inte upp utan bet i hop och försatt träna.
orkar inte skriva allt som blivit bättre nu efter 9 månader med kan säga att nu står han helt still vid när jag kasta på han täcket, han flyfter hovarna själv så jag få kratsa, nu är han kontrolerbar i ridningen och är en annan häst en förut, en HELT annan häst.

han är världens bästa legolas och jag älskar han oavsett!

vi ha tillomed kommit ut på tävlings banan ganska många ggr i år och kommit på plasering och många felfria rundor.

Legolas är skimmel "prickig" 145 cm hög och ha ett hjärta av guld.

hoppas ni fått lite mer info om mig!

bara fråga på om ni undra något!



ikväll lägger jag upp massa bilder på Legolas & mig, men puss och ha det så länge!


/moa


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback