Katastrof..

Uteritten var inte direkt den bästa..
Jazzi vart helt galen, vet inte vad som det var med henne idag!?
Först när jag bara skulle gå ner mot vägen, så stannade hon o vände, men det gick ganska bra och trodde inte att det var något mer med det. Men sen när jag var på deckavägen, så stannade hon och stegrade lite o vända och backade hela tiden, lite irriterande men var lugn och gjorde inte speciellt mycket utan väntade tills hon slutade.
Men sen efter några meter såannade hon igen, och gick jag på med skänkeln någonting så stegrade hon högre!
Sen stegrade hon riktigt högt, vände i farten och kastade sig iväg i galopp.. .___.
Och varje galoppsprång kickade hon, asså jag vet inte vad hon gjorde..
Fick stopp iallafall, och vände och gick något steg, sen hoppade jag av och gick hela deckavägen.
Sen höll hon på att backa ner i ett dike också -.-
Men travade hemåt, och gick in på en annan liten väg.
Det gick bra! hon var jätte duktig och travade lugnt.

Sen när jag kom till vägen och vara skulle rida hemåt, så stegrade hon riktigt högt, så hon nästan stegrade över!
Det var ju lite "läskigt", jag är ju van med att drippan stergade, men hon stegrade aldrig över för hon var så pass stadig. Men jazzi är så vinglig och sne, så hon vet ju inte riktigt vad hon håller på med?!
Då hoppade jag av, och började gå hem.
Men efter ett tag kom jag på...att det är ju inte jag som ska behöva gå när det är hon som tjurar?
Så jag hoppade upp och skrittade hem, red i paddkocken och det gick super!
Hon var heklt lugn och bra, tills jag skulle sakta av från trav, då for hon upp så hon var rakt upp verkligen, när hon landade skyndade jag att kasta mig av, men kom ju bara halvvägs, så jag hängde på henne när hon stegrade igen! Men sen kom jag ner, och hon fattade inte riktigt vad som hände och varför jag stog på backen.
Gick med henne, sen gick jag in. Ingen idé att försöka om det blir "farligt".

Hoppas att hon är någolunda normal på lördag då jag ska hoppa :o

// Emilia.


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback