Jazzii

Först skolan, dryg som vanligt. Sen åkte jag buss hem, fick vänta på den i 1 timme , men kom hem typ kvart över 4.Kom väl ut och red Jazzi tjugo i fem, och var klar ungefär en timme senare.
Vill verkligen inte att hon ska få in en vana att börja stegra, då jag redan haft en ponny som gjorde det xd
Hon var jätte snäll och lugn i början, skrittade ganska länge, plockade upp henne i form och gjorde lite skänkelvikningar och bakdelsvändningar. Sen började jag trava, hon var jätte fin och ganska stadig. :)
Efter att jag travat ett tag fattade jag galopp, galoperade lite och bytte sedan varv, och sen saktade jag av till skritt och skrittade henne lite. Men sen när jag fortsatte med galopp trav galopp trav så stannade hon och började resa sig, och jag vart ju inte direkt glad. Men fortsatt att vara lugn, och började trava igen. Men sen började hon typ stressa jätte mycket, så då fick hon galoppera men då försökte hon bocka av mig, kickade jätte mycket. men då saktade jag av till skritt, och skrittade på långa tyglar tills hon lugnat ner sig.

Sen gjorde jag en ganska dryg övning jätte länge kändes det som, haha :P
Red typ som på en åttvolt, och i mitten var det 4 kavaletti bommar som hon fick trava över, så red jag runt länga, då lyssnade hon verkligen på mig :D Galopperade lite i båda varven, travade av och skrittade sen av. Gick också lite med henne.

Tävling på söndag om vi får tillbaka bilen!
Hopptävling på sundsvallsridklubb på söndag, om vi får tillbaka bilen som är på lagning :D
Kommer bli jätte roligt!
Om bilen inte kommer tillbaka fören då, så ska jag åka med moa utan häst :) Skulle nog också bli riktigt roligt!

Men nu ska jag snart sova tror jag, hej me er! / Emilia


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback