Jazzi + Millan

Hann inte skriva hur det gick med millan igår, var väldigt trött, hade ont i nacken så gick och la mig tidigt.
Det gick faktiskt riktigt bra, red barbacka, det var så kallt och då är det skönt att rida barbacka :3
Galopperade inget, utan travade mest. Travade i lugnt tempo ganska länge, så hon kom igång bra i kroppen.
Sen så gjorde jag lite skänkelvikningar, funkade bra i båda varven, hon brukar alltid vara lite stelare i ena varvet men var jämn då. :D

Idag red jag ingen, utan var i paddocken med Jazzischka. haha älskar att skriva namnet :D
Gick runt bara, svängde runt, stannade, ryggade osv.
Gick riktigt bra, hon förstår verkligen och blir lugn.
Stannade också o la grimskaftet på backen, då står hon stilla. och rörde med spöt över hela henne, hon har varit lite rädd när man håller i ett spö men nu är hon helt lugn med det, hon står helt stilla, jag kan gå runt henne jätte länga och hon bara står där, fattar att hon lite bara kan gå iväg. :)
Travade lite på slutet också, sen fick hon gå lugnt utan att göra nånting på stora spåret, sen gick jag in.
Höll på att frysa ihjäl, så himla kallt!

gick in och åt, så nu snart ska jag ut och mocka. Måste smälta maten lite innan ju ;)



// Emilia

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback