Jazzi igår, Millan idag

Igår red jag jazzi, gick väl inte så jätte bra.
Red själv i paddocken, och ja... inte så bra.
Ibland var hon jätte fin, sen vart hon jätte studsig och stegrade o höll på, men det vart bättre på slutet och då skrittade jag av, och sen gick jag lite :)

Idag red jag millan, hon var huuur fin som helst!
Jag hade faktiskt tålamod idag, brukar inte ha så jätte bra tålamod men ja..hade de :D
I början kändes hon hur stel som helst, men travade i lugnt tempo i ganska låg form jätte länge, sen lite skänkelvikningar, övergångar, tempoväxlingar osv. och det vart hur bra som helst!
Hon vart riktigt mjuk, galopperade sen också ett tag i båda varven, i lite låg form.
Sen tränade jag på lite mindre volter i galopp, och galoppfattningar.
Hon kunde faktiskt fatta några riktigt bra fattningar från skritt i slutet! :D
Då vart jag glad :D travade av  , skrittade av och gick lite med henne.
Har börjat gå med dom typ halva tiden dom skrittas av, vet inte vrf men de e skönt att sträcka på benen.

En bild på Jazzi, och en bild på millan :)



// Emilia


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback