Jazzi = DAMP

-Skriver om hur dressyren gick idag i ett annat inlägg-

Idag var jazzi verkligen jobbig!

Jag hade knappt någon kontroll alls, hon var helt crazy.
Hon var super fin i början, tills jag skulle börja galoppera, då stannade hon, och körde upp huvudet.
Och sen började hon stegra, och vissa gånger var det ju inte direkt små stegringar.. :o
Man blir ju faktiskt rädd, inte rädd för att hon just gör det, men rädd för att hon inte har balans, hon vet liksom inte vad hon själv gör, hon bara reser sig, och vinglar på och blir stressad. Hon bara stressar upp sig själv!

Hon är ju så fjantig, hoppas att hon inte är såhär imorgon.
Det är ju somsagt hoppning imorrn, 70 och 80. i 70 cm är det bara grundomgång, tror det är hinder 1-8.
Sen i 80 cm är det bedömning ao+a eller vad det nu hette, är man felfri går man ut och väntar tills alla har hoppat och sen hoppar omhoppningen.
Men håller hon på som hon gjorde idag stryker jag mig, ska dit och försöka..men funkar det inte allt så får hon väl låta bli att hoppa. även fast hon tycker att det är roligt, funkar inte framridningen så kan jag ju inte bara skita i det och liksom bara hoppa, hon måste ju få värma upp riktigt.

Kommer lite bilder, och en film. Matilda knäppte kort och filmade lite, på vissa bilder är hon jätte fin, och vissa inte...typ då hon stegrar -.- Men här kommer några:









Hon är ju faktiskt lite söt ändå...men kan ju vara lite konstig ibland..





// Emilia

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback