Hoppträningen från i dag 2011-10-02

Det gick: inte så bra från början, han var ganska spänd & ovillig, men sedan när vi började hoppa så gick han himmla bra min lilla skrut! vi hoppade bland annat hinder som stod snett tro det var 6 stycken och så skulle man hoppa rakt in och det blev som studs! riktigt läskigt första gången men gud så roligt det var sedan man gjorde det!


sedan hoppade vi bana också på ungefär 70 cm och det känndes lugnt och bra, något springit vissa stunder men fin!
sen bytte vi övning igen ocg skulle hoppa 4 galoppbommar på 30 cm som studs och sedan en oxer efter dom!

jag har aldrig hoppat över 1 m med legolas för det får ta sin tid med att stärka upp han och kondition men nu är ju båda delarna så mycket bättre! ni skulle sett honom första ggr av när jag red han, ingen vacker syn.

men nu efter 9 månader ungefär så är vi inte två utan ett, älskade ponny!

jomen vet ni!? :D JAG OCH LEGOLAS HOPPADE PÅ OXERN 110 ! åh vad jag är stolt. riktigt skönt, inte osäkert, slog inte i, rev inte, jätte fina språng! älskade ponny!
bild på mig och legolas "inte från i dag" :)


finaste legolasse!


/ moa lindström!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback