5 hästar

Red typ 5 hästar idag, haha.. xd
Vaknade typ kl 9, låg i sängen till halv 10 och gick sen ut å gav hästarna mat och tog ut dom :)
Sen åt jag frukost, och så började jag och mamma att sätta upp staket till paddocken.
Nu är typ halv uppe, det är inget riktigt staket, men vill ha nånting runt.

Sen skulle jag igentligen bara ha haft med mig jazzi, också skulle jag åka till felicia och rida jazzi, sen hunk.
Men vi tog med Millan också, som rebecka skulle rida.
Dom tog med sig två hästar också.

Började rida jazzi, hon var ganska lugn iallafall, lite stressad men det gick bra.
Red runt konor och försökte bara få henne att vara låg och rund.

Sen skulle jag ha väntat på rebecka när hon red bea, men då tog jag ut millan och började rida henne.
Sen så red jag ju millan ett tag, och hoppade något språng, och sen bytte vi hästar.
Så rebecka red millan, och jag red bea. Bea va också en b-ponny, maxad tror jag. Jätte söt! :D
Riktigt pigg, hoppade nåt språng, älskar och hoppa gjorde hon iaf!
Rebecka red millan bra, hon hoppade lite med henne också, gick bra :)

Sen red jag hunk, hahah hoppade lite med honom...hahah xD
Han har nog inte hoppat på länge, ååh va gulligt :D
Han hoppade lite roligt, x)
Men han va ganska mjuk, red inte så länge.
Sen fick jag prova deras andra b-ponny, som dom kallade hoppis tror jag.
Den var född -95, så 16 år.
Den kastade nästan av rebecka en gång, för bara man fattade galopp vart den typ helt galen och hade bakbenen uppe i himlen :o Men jag skrittade och travade bara. Gick ganska bra :)

Hahahah bild på millan och mig i sommras, :D♥



// Emilia

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback