Uteritten slutade med att jag låg på backen..

Red ju ut med Freja idag, lika roligt varje gång!
Hon var faktiskt ganska lugn, vi klättrade lite, galopperade i skogen o de va liksom helt normalt.
Sen va vi på väg hem, också va vi i slutet på däckavägen, så travade vi.
Sen när vi kom till vanliga vägen skrittade vi över, eller ja..försökte, när vi va typ mitt i och skulle gå mot en äng på sidan, så vi slipper gå på vägen så stegrar jazzi, och slår med frambenen så dom fastnar i millans tyglar.

Båda hästarna fick ju såklart panik, jag såg inte riktigt vad som hände, hängde ju liksom på sidan av jazzi, och fick lite smått panik. Sen går tyglarna av på millan, och jazzi verkligen flyger iväg, och jag ramlar av, mitt i vägen, och landar på rumpan. Först fattade jag ingenting, sen så hoppar jag upp och försöker ta mig till jazzi som är påväg bortåt, men hon stannade ju.
Då var det ju bara att gå hem, hade ont på rumpan, som gjorde att jag fick ont i benet också, så jag gick lite konstigt xD Haha, trodde verkligen att ja skulle dö.
Nu har jag ont i ryggen, inte kul. hopptävling på lördag, och dressyrtävling på söndag..hoppas de blir bättre till då :o

Anders kommer iallafall och tittar igenom henne imorgon, på något sätt så känns det som att man vill att det ska vara något, för då vet man varför hon håller på som hon gör, och man kan göra något åt saken. Om det inte är något, så måste man ju bara försöka träna bort det, vilket inte är så lätt.

imorrn ska dom vila, då får jag också vila. skönt! (y)

vill ha sommar igen :( 



// Emilia

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback