UNDERBART!

Mål 1 uppnåt - Ett hhelt ridpass utan krångel. :D:D:D
Så himla glad! Honv ar så himla duktig! :')
Visst, jag galopperade inget, men inget krångel! Helt otroligt :D

Började med att gå med henne. Sen när jag gått lite så stannade jag och spände sadelgjorden lite, gick lite mer och spände igen. Sen hoppade jag upp, och skrittade bara på långa tyglar.
Det var helt kolsvart ute, och lampan mot paddocken är sönde.
Men det gjorde faktiskt ingenting, typ fullmåna och helt klart på himlen, så månen lyste upp så man såg! Coolt :D
Sen började jag trava, på långa tyglar. Travade ett tag i båda varven, sen saktade jag av till skritt och böjde henne i sidorna, så hon vart lite mjuk.
Sen började jag trava igen på långa tyglar, och kortade dom sedan bitvis. Började trava runt på volt i väldigt låg form, i båda varven. Sen gjorde jag lite övergångar, halter osv. Det gick faktiskt bra, hon lyssnade riktigt bra! :D
Sen kortade jag formen lite, travade runt lite. Tempoväxlingar gjorde jag också ganska mycket av.
Hade henne sen i en låg form lite, saktade av till skritt, stannade, hoppade av, spände upp sadelgjorden, och gick med henne.

Hon var så himla duktig!
Tycker det är jätte roligt när det verkligen går bra, då vill man ut igen nästa dag och känna samma känsla igen.
Och går inte det, så får man hoppas på nästa gång, eller nästnästa.

För det kan inte alltid gå bra, men det ska inte heller alltid gå dåligt.

Bild på månen som hjälpte mig att de något :D Och sen lite på Jazzi!







♥♥

// Emilia


Kommentarer
A:S

Kul att läsa,du är så himla klok och det är så roligt att läsa att det går bra när man inte sett det själv!:)



2011-11-09 @ 22:23:49
Elin Dahlström

Hej! Jag blev så glad när jag hittade dig för det var min lillasyster som hade Jazzi innan hon tyvärr blev för stor. Dom tävlade i både hoppning, dressyr och fälttävlan men mest hoppning. Hon var en helt fantastisk häst i hoppningen och så länge hon inte rev något hinder, kom dom på placering varje gång! :) Hon hoppade banor på träning upp till 120, 130! Hon tävlade även fälttävlan, men tränade mest. Hon var även en klippa i terrängen och brydde sig varken om vatten, gravar, murar...Så om du någon gång är sugen på att tävla, eller bara träna fälttävlan står en riktig pärla till fälttävlanshäst i ditt stall :) Hör gärna av dig för det hade varit roligt att veta mer om hur hon mår nu :) Jag kan även skicka bilder om du skulle vilja det, kram!



2011-11-10 @ 08:15:05




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback