Millan = stressad

Idag var millan riktigt stressad, eller i början var hon itne det men sen vart hon.
Började bara rida helt som vanligt, skritta fram, sen ta tyglarna och trava i ett tempo som jag bestämmer, och nu ville jag att hon skulle gå väldigt lugnt så då fick hon göra det. Sen gjorde jag lite skänkelvikningar och mjukgörande saker, hon vart faktiskt riktigt mjuk. :)
Sen galopperade jag lite i båda varven, och sen kom mamma och sa att hon gick för segt i traven, och sa att ja skulle trycka på henne mer, så hon får mer "schvung" i steget, så ja gjorde de och då vart hon jätte stressad.
bara man lägger till en ökning rätt var det är från det där lugna tempot så blir hon stressad, och förblir stressad hela ridpasset sen. kul, nja..

Men lyckades få ett halvt varv i lugn trav i låg form, så ja stannade, hoppade av och gick ett tag med henne.
Sen gick jag in igen, också mockade jag , släppte ut henne o fixade lite i stallet.

Nu sitter jag och pratar med min bror på skype, ja brorsa, som har rum typ bredvid. Fråga inte varför, jag vet själv inte (?) xD

BTW, någon som söker kattungar? Vi har 5 här hemma som ska bort.. :D



// Emilia

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback