Millan och Jazzi idag

Idag red jag ut på millan, och gjorde lite saker i paddocken med jazzi :)

Millan: Red Millan först idag, för det var ljust när jag kom hem från skolan.
Hon var helt okej, ibland kunde hon bli rädd för saker, eller stanna, men ber man snällt så går hon ;D
Har märkt att bilar bara saktar ner om hästen går ut mitt i vägen. Så får väl börja styra ut i vägen om man vill att en bil ska sakta ner. Nejmen, ibland kan hon få för sig att rumpan ska ut lite extra mot mitten, då saktar ju bilen ner i allafall x)
Red i en timme. Det var plus grader idag, så det var mjukt på vägen :D Kunde galoppera också, utan krav.
Ska försöka rida ut så mycket som möjligt med henne nu.

Jazzi: Sen red jag Jazzi. Tog in henne, gjorde iårdning henne, tränsade och gick ut. Gick bara runt med henne först. Sen longerade jag lite också, eller vad man ska kalla det. Hade ingen longerlina, men ett riktigt långt grimskaft iallafall. Fick själv gå runt lite också, så volten vart större.  Sen gick jag runt lite igen.
Gick till pallen som står i paddocken och hoppar upp, barbacka!
Var bara tvungen för att känna hur hon var (KM dressyr imorgon) och hon var jätte bra :D riktigt mjuk!
Provade trava lite också, inga dumheter! Riktigt skönt, så man slipper hålla på o bråka med henne.



// Emilia

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback