Millan

Red millan i lite mer än en timme när jag kom hem, så skönt att kunna rida när det är ljust!
Träningen började ju kl 9, var till halv 11 typ, sen åkte vi till mormor och fikade o hämtade nå grejer, sen åkte vi hem. Kom ut med millan vid 1, red till lite över 2.
Hon var jätte fin i början! Skritten och traven var super, gjorde lite skänkelvikningar, halten, tempoväxlingar, böjde.
Hon var verkligen jätte fin, kändes jätte fin!
En ökad trav kändes jätte bra! Man kände verkligen hur hon tog i från kung o fosterland, haha :D
Ökningar börjar sitta nu. Rider oftast lätt i ökningarna med henne, tills hon är stark nog för att jag ska kunna sitta ner, och att hon ska hålla tempot och inte börja galoppera mitt i allt.
I galoppen slängde hon mest med huvet, kunde verkligen inte gå innåt ställd. I vänster varv var det värst, i höger gick det faktiskt bra i slutet.
Mamma kom ut och filmade lite, ska fixa den senare, om jag har tid. Annars kommer de upp imorrn :D

Ska nog vara med matilda ikväll, får se vart vi ska vara, vad vi ska göra, och om vi sover hos varandra eller inte :)

Bild på mig och Matilda! Hon är ju så söt :3




// Emilia

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback