Jazzi håller på att bli en snel hest :D

Jag tror att jazzischka börjar skärpa till sig nu :D
Mwahaha jag får min vilja igenom :3 haha nja, inte riktigt men a..
Skrittade bara idag, hoppträning för Monia imorrn. Sjukt peppad! Kommer bli jätte roligt :D
Gick först bara, stanna o spänna sadelgjorden, gå lite mer, spänna ett hål till osv. tills jag kan hoppa upp.
Jag har kommit på vad det är. Hon blir väldigt sur när man spänner sadelgjorden, eller när man borstar/klappar/kliar där under magen, just där fram. Även när man spänner spännerna under magen på täcken blir hon sur. Kan faktiskt bero på det, just skänkeln. Vart jag har den och hur jag använder den.
Så nu blir det att rida med skänkeln längre bak, och mindre krav, så kan man öka det med tiden, och i vinter kommer hon få mycket mer muskler, då orkar hon mera också!
Den här ponnyn ska bli bra, det har jag bestämt mig för.

Iallafall, hoppade upp och skrittade runt med långa tyglar ett tag till. Kortade dom sen, hon körde inte upp huvudet eller någonting, började göra lite skänkelvikningar. Sen fick hon skritta på långa tyglar, kortade och började göra nån halt. Sen lite bakdels/framdelsvändningar. Det gick faktiskt bra! Rygga gjorde vi också lite, hin är så duktig så! :D
Sen började jag med halter igen, då började hon ha upp huvet och "hota" med att stegra, alltså hon kör upp huvet och "reser" sig typ 5 cm xd Tjuris. Gick över ett tag, red i lite låg form, sen långa tyglar och sen gick jag ett varv också.

Söta bilder från hagen på alla!




Millan, jazzi, och lite av kattigatt :)


Jazzi :3


Jazzi :)




Alla fyra :D


Disney smakar på tråden..


// Emilia



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback