Ingen ridning

Ingen ridning idag, men Anders kom och höll på med Jazzi!
Först bara på gången, han kände vid rumpan, hon stog bara o sparkade, vart jätte sur. Han böjde , masserade, kände, gick, backade osv. Sen Toh han lös henne, och jag höll i henne med grimskaft.
Efter ett tag gick vi ut, jag fick gå fram och tillbaka med henne, så gjorde han någonting, så gick jag med henne, så gjorde han nånting, så sprang jag med henne osv. så gjorde vi ett tag.
Sen gick vi in till gången igen, han kom fram till att hon är öm om benhinnorna på framknäna, så jag ska börja smörja in henne med anika, vet inte hur de stavas, men ska smörja in på knäna varje kväll nu innan det blir för kallt, så ska det bli bättre.
Han sa också att det sitter ganska mycket i huvudet, det är ju svårare att få bort. Har hon bestämt sig, så har hon liksom. Ganska svårt att ändra på en hästs åsikt, dom förstår ju inte alltid.

Han sa att det inte är något med tänderna, det är ju bra. Men man kanske kunde prova med något annat bett på henne? men vet inte, hon kan ju bli jätte konstig då, har ju inte direkt tänkt byta, men skulle vara kul och prova nå annat på henne och se hur hon är.  Just nu har hon bara vanligt 3-delat.

jaa, finns ju inte så mycket mer att skriva.. hejdå!

// Emilia


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback