Det börjar gå åt rätt håll igen!

ja idag så efterskolan så skjussa Jonas ner mig till bussen
 och så tog jag den hem, när jag kom hem
så fika jag & såg på top model en stund, sen bytte jag om och tog på mig ridkläderna, sen gick jag
och mamma ut och fixa lite i stallet, sen hämta jag Legolas
och så borsta jag honom o.s.v och sen
när jag var klar med han och tagit på en hel del reflexer så går jg ut med honom och hoppar sedan
upp, skritta upp till paddoken och han är lite spänd i vissa lägen, det var ju i försej beck svart ute men
endå, sen så vila han ju igår för jag orkade inte och
hade inte tid, men jag plockade upp tyglarna sen och
han var ganska fin, rätt rund och avspänd, sen travade jag på i ett friskt tempo och han var faktiskt
stadig och så, lite spänd i mellan åt och seg ibl.
 men annars fin. sedan i galoppen så var han inte lika fin
men endå fin, han ska ju skos snart som sakt så
då slipper jag tänka på att han ska halka, för underlaget
känndes inte så bra, ganska hårt och så man långsidorna var bra.

nu sitter jag hemma hos pappa och har nyss kolla på läxa lite, usch fyfan vad tråkigt det är.
men vi hörs, puss & kram

/ Moa Lindström





Från hemma tävling i sommars, minnen det!


idag är det den 11/16-2011

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback