Dagens pass!

Jazzi var faktiskt riktigt bra idag! :D
Jätte kul att det går framåt ^^

Gjorde iårdning henne, sadel, träns, benskydd, gick ut i paddocken o gick runt med henne lite.
Hoppade upp, skrittade lite mer, sen började jag trava, helt långa tyglar, bara helt fritt.
Hon drog inte iväg, för hon går nästan alltid i den takt som man rider lätt i, ganska skönt.
Sen började jag plocka upp tyglarna lite, så hon gick i lång och låg form.
Travade lite i båda varven, sen gjorde jag lite övergångar, trav-skritt.

En gång reste hon sig, men inte så högt. Brydde mig inte så mycket, släppte tyglarna och skrittade på.
Tog dom sen igen, travade lite och sen hoppade jag av.
Gick in, tog av henne allt, borstade henne och gick ut med henne till paddocken igen.
Gick bara med henne först, hon följde efter mig bra, hon är så duktig så :D
Gick bara runt, stannade, skrittade, stannade, backade, skrittade osv.
Sen stannade jag henne och gick runt henne och "tog" med spöt på henne, hon är inte rädd alls nu för spöt, känns jätte skönt! Förut var hon lite smårädd för spön när man bara höll i ett.
Sen tog jag bort grimskaftet, och gick bara på en volt. Jätte duktig tjej, första gången jag har henne lös :D
Sen började jag vända runt lite, stanna och så. Hon förstod först inte, men sen så :D

Hon var faktiskt jätte duktig, tog sen in henne och gjorde iårdning henne och sen fick hon gå ut.
Sen mockade jag, och gick in.
Nu ska jag försöka plugga in lite spanska, har prov imorgon och har en känsla på att det kommer vara ganska svårt, för våran lärare tycker om att jävlas med oss.. -.-

Lill jazzi får stå för bild. :)



// Emilia♥

Kommentarer
a.s

Hahaha,"våran lärare tycker om att jävlas med oss" :D:D:D



2011-11-07 @ 23:06:39




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback