Träningen med Legolas pojken den 25/12-2011

Tränade i sommarhagen som nu är full i snö då, var jätte mysigt och rida där och han var faktiskt riktigt avslappnad och fin, kännde jätte bra idag, trava runt på en volt i båda varven och galopperade lite runt hagen jätte mysigt!
Red med Ottilia & Semlis i dag också, Ottis hade fått en systemkamera i julklapp som hon hade med sig , jätte fin så vi hon ha knäppt massa bilder efter i hagarna på Lowri mest, åh vad roligt, tack så mkt!
Semlan var jätte tjurig och ville inte gå fram från början så ottilia hoppa upp och ner och försökte få fram henne, när hon sen gick fram börja hon stegra och bocka och sparka bakut och hoppa i luften, men Ottis satt kvar hon!
Så sen ville inte Ottilia galoppera så då fick jag hoppa upp och jävlar vad semlan var pigg, så jag fatta galopp och det gick bra några meter till Semlan börja göra såna språng med mig, då banka jag till na och smacka på na så kolla framåt hela tiden ( var såå nära att flyga av ) fast lite roligt var det ju också! haha..
Sen efter vi galopperat nå varv börja hon lungna ner sig och senm kunnde Ittilia hoppa upp och då gjorde hon inte nå mer språng, så det avslutades bra, vilket var bra så man inte avsluta när det går skit!
I morgon ska vi rida tillsammans igen, mysigt! :)
/ Moa
Bild på Asgårds Söndag "semlan" när jag hade henne :
Bild sedan vi var på utställning med henne.
Fin ponny de där!

Bild på Legolas och jag från en hopptävling i sommars:
hindret ligger på 90cm.
finaste ponny♥

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback