Riktigt trött

Nu är jag jätte trött, efter två träningar med Jazzi...

Först sov jag till halv 1 , skönt! ^^
Gick ner och åt frukost, satt i soffan och va lite social med pappa och bror min.
Sen gick jag ut, tog in jazzi och gick med henne till paddocken.
När jag började trava ville hon inte alls, och halkade till två gånger, sen ville hon verkligen inte trava mer.. hon vågade nog inte, eftersom att vi gick omkull för någon dag sedan.
Så jag skrittade ut på betet, i alla hagar som dom andra hästarna inte är i.
Gick bra i början, sen mot skogen så ville hon inte gå nå längre. Gick mellan kalhygget och "ladan", och travade fram och tillbaka ett tag, så det skulle bli lite jobbigt för henne.
Sen när jag precis skulle gå in med henne, så ringer mamma och frågar vem jag rider, jazzi sa jag då, då sa hon att jag skulle träna henne för Inger..men jag hade ju redan ridit jazzi då?
Var jätte trött redan då, men var ju tvungen att åka iväg då vi redan tydligen bestämt med Inger.

Träningen för Inger gick inte så jätte bra, vart jätte trött i armarna och händerna för Jazzi drog så mycket.
Det var väldigt mycket galopp mot slutet, med ingen skrittpaus emellan också. Då orkade hon ju inte riktigt, så hon började kicka för att visa att hon var trött. Men var ju tvungen att fortsätta tills hon slutade.
Väldigt mycket volter, både i trav och galopp.

Just nu är jag jätte hungrig! Har bara ätit frukost, och klockan är 20:08... bäst att jag tar mig något att äta!

// Emilia

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback