Julafton i morgon, är det möjligt?

Hej där hemma elr borta, nu sitter jag på sängen med datan i knät och mobilen brevid på laddning.
Idag vakna jag upp hos Stina k runt halv elva nångång, vi prata lite åt lite frukost sen kom pappa
och hämtade mig vid halv tolv.
Då åkte jag och han till mamma för jag skulle visa Mollehusen Lowri "lillan" , som stod i boxen rädd och lite orolig, hon har inte lantat helt en och det förstår jag efter allt resande upp till oss enda nere från skåne..

---------------------------------------------------------------------
Imorse när mamma skulle ta ut alla hästar så ville inte "lillan" bli fångad då hon var rädd och ställde sig i ett hörn med baken mot..
Då lät mamma alla stå inne tills jag kom hem och då tog vi ut Semlan & Legolas, och lät "lillan" & "lillen" stå inne så "lillan" kunnde få lite mer tid på sig..lillgumman då!♥

Men när jag ställde mig vid boxdörren med en morot i handen så tog hon försiktiga steg fram och om jag rör mig lite så backa hon, så jag stod så still jag kunnde och prata med henne och till slut kom hon fram och tog en liten bit av moroten, sen bakade hon men sen räckte jag fram handen mot henne och efter ett tag kom och och luktade på den och sen kolla hon på mig en lång stund, då jag fick en känsla av ( att vi kommer klara det här tillsammans)
Sen backade  hon men då la jag huvetet på box dörren och så kom hon efter ett tag och pussade mig på pannan , åw gullfia!

Mollehusen Lowri
Men rätt träning och tålamod så kommer det gå sin väg tråts allt!




Hur kan det vara Julafton i morgon ? inte sant, tiden går så fort! aja GODJUL alla!♥
/ Moa

2011-12-23


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback